De Wet maatschappelijke ondersteuning (Wmo) zorgt ervoor dat iedereen zoveel mogelijk kan blijven meedoen aan de samenleving en zelfstandig kan blijven wonen.

Voor wie is de Wmo bedoeld?

Bij de Wmo is het belangrijk dat u eerst kijkt of u zelf uw probleem kunt oplossen of met hulp van uw familie, vrienden of buren. Als dat niet lukt, kunt u om ondersteuning vragen bij het Sociaal Team Oegstgeest (STO).

Wat valt er onder de Wmo?

Enkele voorbeelden zijn:

  • begeleiding
  • dagbesteding
  • huishoudelijke ondersteuning
  • hulpmiddelen zoals een rolstoel of scootmobiel
  • regiotaxi
  • woningaanpassing

Meer informatie vindt u op de website van het STO.

Hulp aanvragen

Er zijn verschillende manieren om een melding te doen van uw ondersteuningsvraag bij het STO.

  1. Digitaal via de website van het STO. Rechts bovenaan de homepage vindt u de button ‘contact’. U kunt kiezen om het meldingsformulier te downloaden of het online contactformulier in te vullen.
  2. Wilt u liever een meldingsformulier ontvangen per post? Dan kunt u deze telefonisch aanvragen bij het STO via telefoonnummer 071-51 91 499.
  3. Het STO is ook telefonisch bereikbaar om uw vragen te beantwoorden op maandag t/m vrijdag van 09.00 tot 13.00 uur via telefoonnummer 071-51 91 499.
  4. U kunt uw vraag ook per e-mail stellen .

Indien nodig maken we een afspraak met u voor een persoonlijk gesprek. Tijdens dit gesprek bespreekt u uw situatie en zoekt u samen met de medewerker van het STO naar een passende oplossing.

Heeft u al ondersteuning vanuit de Wmo en heeft u nog een ondersteuningsvraag? Dan kunt u contact opnemen met uw Wmo-consulent. De Wmo-consulenten zijn bereikbaar tijdens het Wmo-spreekuur van de gemeente via telefoonnummer 071-5191819  (op maandag t/m vrijdag van 9.00 tot 11.00)

Hoe lang duurt het?

Voor dit product hanteren we servicenormen.