Zaterdag 23 maart is er weer een landelijke opschoondag. Ook in Oegstgeest gaan we deze dag de strijd tegen zwerfafval aan. Helpt u ook mee om Oegstgeest schoner te maken? Leuk om dit met uw gezin of met een aantal buren te doen. Wij zorgen voor grijpers, hesjes en speciale vuilniszakken.

Hoe doet u mee aan de opruimactie?

• Heeft u materialen nodig? Laat het ons weten via het bruikleenformulier op onze website.
  • U haalt de aangevraagde materialen op bij de gemeentewerf aan de Haarlemmerstraatweg 30 in Oegstgeest. Dat doet u op donderdag en vrijdag 21 en 22 maart tussen 12.00 en 15.30 uur.
  • Zet het verzamelde zwerfafval in dichtgebonden zakken bij een openbare afvalbak. Gebruik hiervoor de speciale zakken van Supporter van Schoon. Zo weten we dat het geen afvaldump is. Voorkom dat de zakken wegwaaien.
  • Meld de locatie van de zakken (met foto) vóór maandag 25 maart aan via de Fixi-app of via Fixi.nl.
  • Komt u grof en/of gevaarlijk afval tegen? Laat dit dan liggen en meldt het via de Fixi-app.
  • Lever de opruimmaterialen zo snel mogelijk weer in bij de gemeentewerf.

Maak een foto en deel uw actie online met ons!

Bent u die dag volop afval aan het prikken? Dan zien en delen we dat graag! Via onze sociale media zetten we opruimers graag in het zonnetje. Deel uw foto’s en filmpjes op Facebook of Twitter met #opruimersoegstgeest; dan pakken wij ze op en delen ze.