Het bedrijf Open Dutch Fiber (ODF) is eind mei gestart met de aanleg van glasvezelkabels in ons dorp. Ze leggen binnen ongeveer een jaar (bijna) overal in Oegstgeest glasvezelkabels aan. Inwoners van de wijken waar ze aan de slag gaan met de graafwerkzaamheden, ontvangen steeds ruim van tevoren een bouwkrant en een informatiebrief met daarin de specifieke data en de contactgegevens van ODF.

Informatieavond op 8 juni

Op donderdag 8 juni organiseert ODF een informatieavond in het Dorpscentrum, Lijtweg 9. Tijdens deze speciale informatieavond worden bewoners verder geïnformeerd over de aanleg en voordelen van glasvezelinternet. Om zoveel mogelijk mensen de gelegenheid te geven om informatie te krijgen en vragen te kunnen stellen, worden er meerdere sessies georganiseerd om 17.00 uur, 19.00 uur en 20.00 uur.

T-Mobile

Het aanleggen van glasvezel is een commerciële aangelegenheid. De gemeente is verplicht om de vergunning te verlenen aan iedere partij die glasvezel aan wil leggen in Oegstgeest, maar de gemeente betaalt er zelf niet aan mee. Om de aanleg te bekostigen is ODF een samenwerking aangegaan met T-Mobile. In dit geval voor een jaar. Daar zijn zij vrij in en daar is de gemeente geen partij in. Na een jaar kunnen ook andere providers gebruik maken van de door ODF aangelegde kabel of een eigen glasvezelkabel aanleggen. In het laatste geval moeten ze dan bij de gemeente ook een vergunning  aanvragen.

Telefoonnummer ODF voor vragen en opmerkingen

In de informatie van ODF die inwoners op hun deurmat vinden, staat het volgende telefoonnummer vermeld: 088 1633 633. Dit kunnen inwoners bellen bij vragen of opmerkingen over de graafwerkzaamheden of over glasvezelinternet. Mailen kan ook.

Alle door ODF beschikbaar gestelde informatie over de werkzaamheden staat op www.opendutchfiber.nl .