Net zoals vijf jaar geleden heeft het COA bij het college aangegeven belangstelling te hebben voor het Hoefijzergebouw in Oegstgeest (achter het gemeentehuis). In 2016 wilde het COA het gebouw gebruiken voor de huisvesting van asielzoekers, nu zou het COA het gebouw willen gebruiken om voor een periode van vier tot vijf jaar 175 statushouders in te huisvesten. Ook zouden er in het naastgelegen gebouw nog 75 tot 100 mensen via Divorce Housing tijdelijke woonruimte kunnen vinden. Dit zou kunnen gaan om bijvoorbeeld gescheiden mannen en vrouwen, starters en eventueel studenten.

Beeldvormende raad

Woensdag 17 februari heeft het college een raadsmededeling gestuurd naar de gemeenteraad. De directe omwonenden hebben een brief met deze raadsmededeling in de brievenbus gekregen. Op donderdag 4 maart van 20.00 tot 22.30 uur wordt het onderwerp gepresenteerd in een beeldvormende raad van de gemeenteraad. Er wordt dan geen besluit genomen.

Vragen stellen

U kunt de vergadering die avond live volgen. Heeft u een of meerdere vragen voor deze beeldvormende vergadering? Dan kunt u die tot uiterlijk woensdag 3 maart 12.00 uur stellen via dit formulier. Dan kan daar bij de beantwoording en de presentaties alvast rekening mee worden gehouden. Wilt u inloggen om live in de beeldvormende raad te reageren of uw vraag te stellen, dan kunt u dit doorgeven aan griffie@oegstgeest.nl.

We hebben alle informatie en een aantal veelgestelde vragen alvast voor u op een rij gezet op de projectpagina over dit onderwerp.