Gaat u emigreren of langer dan 8 maanden naar het buitenland? Dan moet u zich uitschrijven uit de Basisregistratie Personen (BRP). Geef uw vertrek uiterlijk 5 dagen voor vertrek door.

Alle bewoners van uw huidige huisadres verhuizen mee

Als alle bewoners van uw huisadres ook verhuizen, kunt u de verhuizing online doorgeven.

Lukt het niet deze dienst online te regelen? Dan kunt u zelf een afspraak maken of bellen met 14 071. Wij zijn telefonisch bereikbaar op maandag t/m vrijdag tussen 9.00 uur en 12.00 uur.

Blijft er 1 of meer personen achter?

Dan moeten alle mensen die verhuizen persoonlijk naar het gemeentehuis komen om de verhuizing door te geven, ook minderjarige kinderen. Maak hiervoor een afspraak.

Komt u op afspraak naar het gemeentehuis?

Wat moet u meenemen?

Het hele gezin vertrekt en er is wel een huwelijk of geregistreerd partnerschap:

• Eén van de ouders
  • Geldig legitimatiebewijs.

Het hele gezin vertrekt maar er is géén huwelijk of geregistreerd partnerschap:

• Beide ouders
  • Geldig legitimatiebewijs van beide ouders.

Er blijven personen achter op het adres, gezinsleden of anders:

• Alle personen die vertrekken in persoon aan balie
  • Geldig legitimatiebewijs per persoon.

Wat u moet weten

Emigreert u met het hele gezin en u bent gehuwd/geregistreerd partner?

• U mag de emigratie voor elkaar/voor het hele gezin doorgeven.
  • Neem een geldig identiteitsbewijs mee.

Vertekken niet alle bewoners van een adres naar het buitenland

• alle personen die emigreren komen naar de afspraak de gemeente. (artikel 2.43 3e lid van de wet BRP)
  • Neem een geldig identiteitsbewijs mee.

Bewijs van uitschrijving

Voor sommige landen, zoals België en de Nederlandse Antillen, heeft u een bewijs van uitschrijving nodig. U kunt dit bewijs pas aanvragen nadat uw emigratie is verwerkt in de BRP. Het bewijs kunt u ophalen bij een loket Registratie Niet-ingezetenen (RNI).

Kosten 2024

Product Prijs