Geen nieuws beschikbaar.

Wat gaan ze doen?

Het bedrijf Open Dutch Fiber (ODF) legt (bijna) overal in Oegstgeest glasvezelkabels aan.

Wanneer doen ze dit?

Juni 2023 - juni 2024

Waar gaan ze aan het werk?

In de wijken De Morsebel, Haaswijk, Voscuyl, Bloemenbuurt, Oudenhof, Oranje Nassau, Poelgeest en Rhijngeest.

Wat betekent dit voor u?

Er vinden graafwerkzaamheden plaats in de straat. Alle woningen blijven bereikbaar.

Waarom doen ze dit?

Het aanleggen van glasvezel is een commerciĆ«le aangelegenheid. De gemeente is verplicht om de vergunning te verlenen aan iedere partij die glasvezel aan wil leggen in Oegstgeest, maar de gemeente betaalt er zelf niet aan mee. Om de aanleg te bekostigen is ODF een samenwerking aangegaan met Odido (voorheen T-Mobile). In dit geval voor een jaar. Daar zijn zij vrij in en daar is de gemeente geen partij in. Na een jaar kunnen ook andere providers gebruik maken van de door ODF aangelegde kabel of een eigen glasvezelkabel aanleggen. In het laatste geval moeten ze dan bij de gemeente ook een vergunning  aanvragen.

Hoe gaan ze te werk?

Inwoners van de wijken waar ze aan de slag gaan met de graafwerkzaamheden, ontvangen steeds ruim van tevoren een bouwkrant en een informatiebrief met daarin de specifieke data en de contactgegevens van ODF.

Contactgegevens

Heeft u vragen over de aanleg van het glasvezelnetwerk? U kunt contact opnemen met Open Dutch Fiber.

E-mail: info@opendutchfiber.nl
Telefoon: 088 1633 633

Of kijk op hun website bij de veelgestelde vragen.

Activiteiten/participatie

Op woensdagavond 29 november 2023 organiseert Open Dutch Fiber een online informatieavond over de aanleg van glasvezel voor de bewoners van Haaswijk. De informatieavond start om 19.00 uur. Bewoners kunnen gewoon op de avond zelf deelnemen door naar www.opendutchfiber.nl/oegstgeest te gaan en hun e-mailadres in te vullen. Zij worden daarna automatisch toegelaten tot de bijeenkomst.