maandag 13 november 2023
Type bekendmaking:
verkiezingen

Verkiezing van de leden van de Tweede Kamer der Staten-Generaal

De burgemeester van de gemeente Oegstgeest maakt bekend dat voor de vervroegde verkiezing van de leden van de Tweede Kamer der Staten-Generaal op 22 november 2023 gebruik zal worden gemaakt van een gemeentelijk stembureau (GSB).

De gemeente Oegstgeest kiest bij deze Tweede Kamerverkiezing voor een centrale stemopneming door het GSB. Dit betekent dat de stembureaus op de avond van de stemming, woensdag 22 november 2023, alleen tellen hoeveel stemmen er op elke partij/lijst zijn uitgebracht. De stemmen op de kandidaten worden nog niet geteld. Dat gebeurt de volgende dag, door het gemeentelijk stembureau. Dit wordt ook wel centraal tellen genoemd.

Het GSB heeft zitting op donderdag 23 november 2023 vanaf 9.00 uur in het Gemeentehuis, Rhijngeesterstraatweg 13 en is voor iedereen toegankelijk.

Voor vragen kunt u contact opnemen via de mail verkiezingen@oegstgeest.nl

Plaats:   Oegstgeest

Datum: 6 november 2023