woensdag 7 februari 2024
Link naar publicatie:
Type bekendmaking:
andere melding

Kennisgeving voornemen verkoop drie strookjes grond, kadastraal bekend gemeente Oegstgeest, sectie OGT00 A, nummer 3031 (nabij Cleveringalaan 56), sectie OGT00 C nummer 7780 (nabij Admiraal de Ruyterlaan 1T) en sectie OGT00 C nummer 7527 (nabij Hofbrouckerlaan 51) te verkopen aan Open Dutch Fiber B.V.

De stroken worden gebruikt voor het realiseren van zogenaamde Point of Presence-huisjes. Bij verkoop van gronden moet de gemeente een selectieprocedure doorlopen om serieuze gegadigden mee te laten dingen en zo gelijke kansen te creëren. Een selectieprocedure kan echter achterwege blijven, indien bij voorbaat vaststaat of redelijkerwijs mag worden aangenomen dat op grond van objectieve, toetsbare en redelijke criteria en gelet op beleidsdoelstellingen slechts één reële gegadigde in aanmerking komt voor de aankoop. Het voornemen om het voornoemde strook aan Open Dutch Fiber B.V. te verkopen is gebaseerd op de hiernavolgende argumentatie.

Eén serieuze gegadigde

Aangezien de betreffende stroken ieder een oppervlakte hebben van circa 23 m2 en grenst aan het bestaande c.q. nieuw aan te leggen infrastructuur, waarvan de betreffende koper reeds eigenaar is, komt de strook in aanmerking voor verkoop waarop de Nota Snippergroenbeleid 2023 van de gemeente Oegstgeest van toepassing is, alsmede de Grondprijzenbrief 2024/2025. Conform het uitgiftebeleid wordt een strook enkel en alleen verkocht aan de aangrenzende eigenaar en tevens onder bepaalde voorwaarden, waarvoor verwezen wordt naar betreffende beleid. De aangrenzende eigenaar wordt dan ook aangeduid als enige serieuze gegadigde en komt om die reden dan ook in aanmerking voor aankoop van de strook.

Termijn reactie

Indien u wilt reageren op dit voornemen tot verkoop, dient u zich binnen 20 kalenderdagen na de datum van deze publicatie per e-mail te melden en beargumenteerd aan te geven waarom u van mening bent ook een serieuze gegadigde te zijn. U kunt hiervoor contact opnemen via: vastgoed@oegstgeest.nl o.v.v. grondstrookjes Point of Presence-huisjes.