De gemeente Oegstgeest en OPOO, het schoolbestuur waar basisschool Gevers Deutz Terwee onder valt, hebben gemaakte afspraken over het bouwheerschap voor de renovatie/ nieuwbouw van de school vastgelegd in een bouwheerovereenkomst. De overeenkomst werd woensdag 30 november getekend door wethouder Dick de Groot en directeur/bestuurder van de OPOO, Rob de Haan.

De gemeente zal bij de nieuwbouw van de GDT optreden als bouwheer en stelt hiervoor een externe procesleider aan. De selectie van de procesleider heeft de gemeente samen met OPOO uitgevoerd.

Voorlopig ontwerp

De bouwheerovereenkomst richt zich in eerste instantie op het opstellen van een voorlopig ontwerp. Op basis van het voorlopig ontwerp wordt de raad gevraagd om budget beschikbaar te stellen voor het vervolgtraject. Dit vervolgtraject bestaat uit de fases voor het definitief ontwerp, het bouwbestek, de aanbesteding, de uitvoering en het beheer.

Tijdelijke huisvesting in Leo Kannerschool

De planning is om in 2024 te starten met dit vervolgtraject, zodat de school in 2025 kan verhuizen naar de huidige huisvesting van vso Leo Kanner en er gestart kan worden met de bouwwerkzaamheden. Het is de verwachting dat de nieuwbouw van de GDT in 2027 wordt opgeleverd en in gebruik kan worden genomen.