Foto vader zoon lopen door nationaal park hollandse duinen

Langs de Noordzee, tussen strand en binnenland en vlak bij de grote steden, ligt Nationaal Park Hollandse Duinen. Een uniek gebied waar natuurgebieden, landgoederen, duinen, bollenvelden, veenweiden, dorpen en steden elkaar afwisselen. Met een beetje geluk ziet u vossen, reeën en zeehonden. En dat midden in het drukst bevolkte gebied van Nederland. Ook onze gemeente is onderdeel van Nationaal Park Hollandse Duinen.

Het is een fijne plek voor inwoners en toeristen om te recreëren. Tegelijkertijd zorgen al die natuurliefhebbers, wandelaars, fietsers en andere recreanten ook voor druk op de natuur. Nationaal Park Hollandse Duinen wil onderzoeken hoe we de natuur het beste kunnen beschermen en tegelijkertijd ervoor zorgen dat we er van kunnen blijven genieten.

Het Nationaal Park is samen met de provincie Zuid-Holland een onderzoek gestart en wil graag o.a. van u als inwoner weten hoe u een bezoek aan het Nationaal Park ervaart. Welke activiteiten onderneemt u? Aan welke voorzieningen heeft u behoefte? En hoe ervaart u de aanwezigheid van andere recreanten? Uw mening is belangrijk omdat dit een beeld schept van hoe inwoners gebruik maken van het Nationaal Park.

Wij zouden het erg op prijs stellen als u deze vragenlijst wilt invullen. Het invullen duurt ongeveer 10 minuten en de gegevens worden anoniem verwerkt. De online vragenlijst kan ingevuld worden vanaf vandaag maandag 12 september tot zondag 2 oktober 2022.