De gemeente Leiden werkt in de Vogelwijk aan de riolering en de inrichting van de straten, de stoepen en het groen. Vanaf maandag 25 maart is de Rijnsburgerweg daarom vier weken lang in één richting afgesloten voor gemotoriseerd verkeer. Dit heeft ook gevolgen voor verkeer vanuit Oegstgeest.

De weg gaat aan één kant dicht, alleen in de richting van Oegstgeest naar Leiden. De afsluiting duurt vier weken, tot aan vrijdagmiddag 19 april. Het gemotoriseerde verkeer vanuit Oegstgeest naar Leiden wordt omgeleid. Fietsers kunnen de eerste drie weken wel over de Rijnsburgerweg rijden. De laatste week worden zij omgeleid via de Nachtegaallaan en de Warmonderweg/Van Oldenbarneveltstraat. De omleidingen voor busverkeer worden aangegeven op www.arriva.nl/omleidingen.

Heeft u vragen?

U vindt hierbij de door Leiden verzonden informatiebrief. U kunt ook een mailbericht sturen naar vogelwijk@leiden.nl of bellen met de gemeente Leiden via telefoonnummer 14 071. U kunt dan vragen naar omgevingsmanager Tamara Weber.