Zoals u ongetwijfeld al uit het nieuws heeft vernomen, is er sprake van een crisis bij de opvang van vluchtelingen. Zij slapen buiten en op stoelen, want er zijn in Ter Apel onvoldoende slaapplaatsen. Vanuit het Rijk en de veiligheidsregio’s wordt er momenteel hard gewerkt om meer structurele opvangplekken te realiseren, maar dit kost tijd.

Op dringend verzoek van de veiligheidsregio Hollands Midden heeft gemeente Oegstgeest deze week besloten om sporthal De Cuyl van 1 augustus tot uiterlijk 1 september beschikbaar te stellen voor de tijdelijke crisisopvang van maximaal 75 vluchtelingen, afkomstig uit Ter Apel. Het gaat hier voornamelijk om nareizende familieleden van reeds in Nederland verblijvende vergunninghouders.

Omwonenden rondom de sporthal hebben een bewonersbrief gekregen. Op donderdag 28 juli is er voor inwoners uit Oegstgeest een inloopuurtje van 19.30 en 20.30 uur in de raadzaal van het gemeentehuis.

Kijk voor meer informatie op  de speciale pagina op onze website.