Verloopt uw paspoort of identiteitskaart? Wacht dan niet tot het laatste moment met het aanvragen van een nieuw reisdocument. De gemeente verwacht dit jaar namelijk extra drukte bij Burgerzaken.

In het voorjaar van 2014 ging de geldigheid van paspoorten en ID-kaarten van vijf naar tien jaar. Omdat deze documenten nu verlopen, verwacht de gemeente in de komende periode veel aanvragen. Hierdoor wordt het drukker dan normaal.

Maak dus ruim op tijd een afspraak en plan deze alvast in, dan valt uw vakantie niet in het water. We adviseren u om uw afspraak minimaal vier weken van tevoren in te plannen. Dat kan heel eenvoudig op onze website. Ook voor andere diensten van Burgerzaken, zoals een rijbewijs of uittreksel, raden we u aan om op tijd een afspraak te maken.

Poster met de tekst nieuw paspoort of id-kaart nodig? Maak ruim voor je vakantie een afspraak want het wordt extra druk dit jaar. Eronder is een getekende rugzak met een paspoort in het voorvak te zien.