Het gemeentebestuur van Oegstgeest en het college van de gemeente Leiden zijn beiden akkoord met de overdracht van het historische archief van Oegstgeest aan Erfgoed Leiden en Omstreken. Gemeente archivaris van Leiden, Ariela Netiv, wordt daarmee benoemd tot gemeente archivaris van Oegstgeest en verantwoordelijk voor het beheer van en toezicht op de historische archieven. Daarnaast sluit Oegstgeest aan bij het digitale archief, het zgn. e-depot, waarin de digitale stukken worden opgeslagen.

Het college van Burgemeester en Wethouders van Oegstgeest heeft besloten om per 1 januari 2022 zijn wettelijke taken op het gebied van archieven uit te laten voeren door Erfgoed Leiden en Omstreken. Op 3 februari is de officiƫle ondertekening van de samenwerking.

Dit betekent ook, dat het fysieke archief (ouder dan 20 jaar) wordt verplaatst van het gemeentehuis naar de locatie van Erfgoed Leiden aan de Boisotkade 2A te Leiden.

Voor het opvragen van informatie kunt u contact op te nemen met Erfgoed Leiden en Omstreken. De stukken zijn in te zien vanaf maandag 3 januari 2022, vier dagen per week. De openingstijden en de informatie voor het maken van een afspraak vindt u op www.oegstgeest.nl/erfgoedleiden.