De gemeenteraad van Oegstgeest stemde donderdagavond 23 maart 2023 in met de nieuwe Omgevingsvisie Oegstgeest. Hierin staat hoe Oegstgeest zich de komende jaren kan ontwikkelen. De fracties gaven het college aan aantal aanpassingen mee, bijvoorbeeld om het groene en dorpse karakter van Oegstgeest nog beter te beschermen. Daarna zeiden zij allen ‘ja’ tegen de visie

Wilt u meer weten? Kijk dan de raadsvergadering terug op www.oegstgeest.nl/gemeenteraad bij ‘laatste vergaderingen’ of kijk voor meer informatie op doemee.oegstgeest.nl.

Over de omgevingsvisie?

De visie met als titel ‘Oog voor historie, oog voor ontwikkeling’ laat zien hoe we de komende jaren met onze ruimte omgaan en hoe we zorgen dat het bijzondere en prettige karakter van het dorp behouden blijft. Op welke plekken in het dorp krijgt het behoud van groen en erfgoed voorrang? Waar is juist ruimte voor sociale ontmoetingen of woningen? Dit overzicht is belangrijk, want de gemeente is vaak afhankelijk van initiatiefnemers voor projecten. De visie biedt dan het handvat om te bepalen of een initiatief past in het dorp. In de komende jaren wordt op basis van de omgevingsvisie een omgevingsplan opgesteld, dat alle bestaande bestemmingsplannen vervangt.