Er wonen en werken steeds meer mensen in de Leidse regio. De wegen worden hierdoor steeds drukker. De bereikbaarheid, leefbaarheid en veiligheid kunnen hierdoor onder druk komen te staan. Daarom werken de Provincie Zuid-Holland, Gemeente Leiden, Oegstgeest, Katwijk (Rijnsburg) en Noordwijk samen om dit verbeteren. We onderzoeken momenteel samen hoe we de bestaande busverbinding tussen Leiden en Noordwijk kunnen verbeteren. Denk hierbij aan het aantrekkelijker maken van de busroute met aandacht voor fietsers, meer veiligheid voor het verkeer en minder verkeersoverlast. Zo kan de regio beter bereikbaar worden voor alle weggebruikers en OV-reizigers.

Busroute en directe leefomgeving toekomstbestendig

We horen graag uw ideeën over de busroute (met name bus 20 en 21), de directe omgeving van de route en de leefbaarheid. Laat ons weten wat er al goed is, wat behouden moet blijven en ook wat er beter kan. Zo houden we de busroute en directe omgeving leefbaar voor iedereen, nu en in de toekomst.

Kaartje busverbinding Leiden Noordwijk

Vul de vragenlijst in

De vragenlijst bestaat uit een aantal vragen over de bestaande en wenselijke situatie. Op de kaart kunt u eventuele verbeterpunten en suggesties aangeven. U kunt daarbij aangeven of het om een nieuw idee gaat of om iets wat u nu al goed vindt gaan. Uw antwoorden zijn anoniem en behandelen we vertrouwelijk. U kunt de vragenlijst invullen tot en met 25 maart 2024.