De afgelopen periode zijn er meerdere inwoners uitgegleden en gevallen over de versleten en daarom gladde schrijverstegels waarvan er 11 (eerst 12) als bijzondere stoeptegels verspreid in het dorp liggen. In 2010 zijn ze geplaatst in het kader van ‘Oegstgeest schrijversdorp’.

De gemeente had al eerder geconstateerd dat alle schrijverstegels beschadigd en vervaagd waren, maar dat het niet mogelijk was om de tegels weer mooi en ook veilig te maken. Daarom hebben we helaas moeten besluiten om de schrijverstegels te  verwijderen. De betrokkenen (of bij overlijden de nabestaanden) krijgen deze week een brief om hen op de hoogte te stellen van deze noodzakelijke actie. De gemeente onderzoekt samen met Dorpsmarketing Oegstgeest hoe we “Oegstgeest schrijversdorp” op een andere manier vorm kunnen geven. De schrijverstegels worden vervangen door gewone stoeptegels.