Wij zijn een samenwerking gestart met Meld Misdaad Anoniem (M.) en vorige week tekende burgemeester Emile Jaensch samen met de directeur de heer van Pel de overeenkomst. M. is een onafhankelijke organisatie (géén onderdeel van de politie) waar inwoners anoniem melding kunnen doen over criminaliteit. Bijvoorbeeld over mishandeling, drugs, brandstichting, wapen- of mensenhandel. Maar ook met informatie over fraude en onverklaarbaar vermogen kunnen inwoners bij M. terecht.

De samenwerking met M. vergroot de informatiepositie van de gemeente en versterkt hiermee de integrale aanpak van criminaliteit. M. is een onafhankelijke organisatie en geen onderdeel van de politie. De anonimiteit van de melder staat hierbij altijd centraal.

Meld Misdaad Anoniem is zeven dagen per week bereikbaar via 0800 7000. Op maandag tot en met vrijdag van 8.00 tot 22.00 uur en in weekenden en op feestdagen van 9.00 tot 17.00 uur. Melden kan ook 24/7 via een beveiligde omgeving op www.meldmisdaadanoniem.nl/melden