Zaterdag 17 september is de World Cleanupday. Ook in Oegstgeest gaan we deze dag de strijd tegen zwerfafval graag aan. Helpt u ook mee om Oegstgeest schoner te maken? Leuk om zaterdag 17 september met uw gezin of met een aantal buren te doen. Het verzamelde zwerfafval halen we op maandag 19 september graag bij u op. Wij zorgen voor grijpers, hesjes en speciale vuilniszakken, die u donderdag 15 en vrijdag 16 september tussen 12.00 en 15.30 uur ophaalt bij de gemeentewerf.

Hoe gaat de opruimactie nu precies in z’n werk?

• Ga ruim voor 17 september naar www.worldcleanupday.nl. Klik op de button “ Doe mee” en laat weten hoe u wilt helpen.
  • Heeft u materialen nodig? Laat het ons weten via het bruikleenformulier.
  •  U haalt de aangevraagde materialen op bij de gemeentewerf aan de Haarlemmerstraatweg 30 in Oegstgeest. Dat doet u op donderdag en vrijdag 15 en 16 september tussen 12.00 en 15.30.
  • Zet het verzamelde zwerfafval in dichtgebonden zakken bij een openbare afvalbak. Gebruik hiervoor de speciale zakken van Supporter van Schoon. Zo weten we dat het geen afvaldump is. Voorkom dat de zakken wegwaaien.
  • Meld de locatie van de zakken (met foto) vóór maandag 19 september via de Fixi-app of via Fixi.nl.
  • Komt u grof en/of gevaarlijk afval tegen? Laat dit dan liggen en meldt het via Fixi.
  • Lever de opruimmaterialen weer in bij de gemeentewerf.

Maak een foto en deel uw actie online met ons!

Bent u volop afval aan het prikken? Dan zien en delen we dat graag! Via onze sociale media zetten we opruimers graag in het zonnetje. Deel uw foto’s en filmpjes op Facebook of Twitter met #opruimersoegstgeest dan pakken wij ze op.