Wist u dat een gemiddeld huishouden ruim 30 kilo aan reclamefolders kan ontvangen per jaar? Veel van deze folders verdwijnen ongelezen in de papierbak. Zonde van de grondstoffen en de energie om papier te maken en te vervoeren. Die verspilling van papier willen we als gemeente tegengaan. Daarom ontvangt u sinds 1 september alleen een folderpakket als u dat aangeeft via een JA-sticker op uw brievenbus.

Is zo’n sticker nodig? We denken als gemeente dat het anders kan, ook als u graag de aanbiedingen in de gaten houdt! Er zijn namelijk goede alternatieven voor het standaard folderpakket.

1. Bekijk uw favoriete folders online op bijvoorbeeld reclamefolder.nl. U kunt er dan ook voor kiezen om geselecteerde aanbiedingen per mail te ontvangen of via de app.
  2. Ontvangt u toch graag papieren folders, maar leest u er maar een paar uit het folderpakket? Stel dan uw eigen pakket samen met uw favoriete folders via bijvoorbeeld kiesjefolders.nl of folderkiezer.nl. Zo blijft u op de hoogte zonder papierverspilling en extra tripjes naar de papierbak.

Ontvangt u wel graag het standaard folderpakket? Plak dan de JA-sticker op uw brievenbus. U heeft deze sticker ontvangen via uw folderverspreider.