Per 1 september 2021 ontvangt u als bewoner van de gemeente Oegstgeest niet meer standaard ongeadresseerd reclamedrukwerk. Wij willen restafval verminderen en het hergebruik van zoveel mogelijk materialen stimuleren om zo bij te dragen aan een beter milieu.

De Ja-Ja sticker is een belangrijke bijdrage in het verminderen van oud-papierafval in Oegstgeest. Met de sticker willen wij papierverspilling tegengaan. Met de invoering van de Ja-Ja sticker wordt ongeadresseerd reclamedrukwerk alleen nog bezorgd als u erom vraagt.

Hoe werkt het?

• Wilt u wel ongeadresseerd reclamedrukwerk ontvangen? Dan kunt  u dit aangeven door een Ja-Ja sticker op uw brievenbus te plakken.
  • Heeft u géén sticker op uw brievenbus? Dan ontvangt u nog wel huis-aan-huisbladen, zodat u op de hoogte kunt blijven van nieuws in de gemeente.
  • Heeft u een Nee-Ja sticker? Per 1 september 2021 is dit hetzelfde als geen sticker.
Welke sticker heb ik?Ongeadresseerd reclamedrukwerkOngeadresseerde huis-aan-huis bladen
Ja – Ja stickerJaJa
Geen stickerNeeJa
Nee – Ja stickerNeeJa
Nee – Nee stickerNeeNee

Het nieuwe systeem bespaart papier en draagt bij aan een duurzaam Oegstgeest. Een gemiddeld huishouden kan ruim 30 kilo papier per jaar besparen.

Tip: u kunt de folders ook online bekijken op diverse websites zoals: www.reclamefolder.nl en www.allefolders.nl