De Veiligheidsmonitor is een tweejaarlijks terugkerend bevolkingsonderzoek naar veiligheid, leefbaarheid en slachtofferschap. De gemeente Oegstgeest heeft in 2019 voor de zevende keer meegedaan aan dit onderzoek. Het onderzoek wordt uitgevoerd door het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS) en het externe onderzoeksbureau I&O Research in opdracht van het Ministerie van Justitie en Veiligheid. De uitkomsten van dit onderzoek worden standaard gepresenteerd in tabellen. Op verzoek van de gemeente is een rapportage gemaakt door I&O Research gebaseerd op de uitkomsten van de enquĂȘte. Daaruit blijkt dat de veiligheid van de woonomgeving van een 7,7 in 2017 naar een 7,9 in 2019 is gegaan. Dit mooie cijfer draagt bij aan Oegstgeest als top 10 woongemeente in Nederland!