Tijdens de lintjesregen van 26 april hebben drie inwoners uit Oegstgeest van burgemeester Jaensch te horen gekregen dat ze een Koninklijke onderscheiding hebben verdiend. Een mooi moment.

Wilt u iemand voordragen voor een Koninklijke onderscheiding? Bijvoorbeeld vanwege een enorme inzet voor een vereniging of ander vrijwilligerswerk? Neem dan contact op met de medewerker kabinetszaken via telefoonnummer 071-5191700.

Uitreiking tijdens lintjesregen of op een ander moment

De jaarlijkse uitreiking rondom Koningsdag wordt de lintjesregen genoemd. De uitreiking kan ook op een ander moment plaatsvinden. Bijvoorbeeld tijdens een afscheid, symposium of een andere bijzondere gebeurtenis die te maken heeft met de activiteiten van de betreffende persoon.

Aanvragen lintjesregen 2023

Voor de lintjesregen van 2023 kunt u tot 1 juli 2022 een voorstel indienen bij de burgemeester van onze gemeente. Op de website www.lintjes.nl vindt u alle informatie.