Hoewel we ons er op dit moment weinig bij voor kunnen stellen is het dan toch echt zover: het strooiseizoen is begonnen!

Van 15 november tot en met 15 maart staat onze buitendienst 24/7 klaar om, als de winter toeslaat, gladheid door sneeuw, ijs of ijzel te bestrijden. Op de gemeentewerf staat onze loods vol met 30 ton strooizout. En als het nodig is, vullen we de voorraad tijdens het seizoen natuurlijk gewoon aan.

Foto zoutloods gemeentewerf en sneeuwschuiver

Hoofdwegen eerst

Bij (dreigende) gladheid strooien wij eerst de hoofdwegen, fietspaden en bus routes. Houdt de gladheid langer aan, dan rijden onze strooiploegen een aanvullende route. Helaas kunnen we niet overal strooien, zoals in de woonwijken. Ook kunnen we niet garanderen dat de wegen na een strooiactie niet glad meer zijn. Om goed te kunnen werken moet zout namelijk eerst ingereden worden. Let dus altijd goed op, als u bij gladheid de weg opgaat.

Om de (fiets)routes voor onze buitendienst snel toegankelijk te houden worden op sommige locaties de paaltjes uit het wegdek verwijderd. Als het strooiseizoen is afgelopen zetten wij de paaltjes uiteraard weer terug op hun plek.

Meer lezen over onze gladheidsbestrijding