Vanaf 1 december is het verplicht om ook in winkels en openbare binnenruimtes (bibliotheek, gemeentehuis etc) een mondkapje te dragen.  Voor mensen met een laag inkomen ( tot 1200 euro voor een alleenstaande en tot 1700 euro voor een gezin) kan de aanschaf van mondkapjes problemen opleveren. Vandaar dat de gemeenteraad heeft besloten om de inwoners uit Oegstgeest met een laag inkomen gratis (stoffen) mondkapjes ter beschikking te stellen. Moet u en/of uw gezin rondkomen van een laag inkomen en is het aanschaffen van mondkapjes een probleem?  Dan kunt u per persoon uit uw huishouden 2 katoenen exemplaren ophalen in de hal van het gemeentehuis.

Hoe werkt het?

Tussen 9.00 en 13.00 uur bent u welkom in het gemeentehuis. U vult aan de balie uw naam en adres in en dan kunt u de wasbare mondkapjes voor u en/of uw gezin gratis meenemen. Het gaat om de mensen uit uw huishouden van 13 jaar en ouder. Kinderen jonger dan 13 jaar hoeven geen mondkapje te dragen. De mondkapjes zijn af te halen vanaf donderdag 3 december.