We vinden het belangrijk dat iedereen kan sporten en bewegen in Oegstgeest. Ook ouderen en mensen met een beperking. Daarom hebben we het lokaal sportakkoord getekend, met afspraken over hoe we dat mogelijk maken. Deze week werden de eerste subsidies uitgereikt!

• Turnvereniging OGAV schafte nieuwe materialen aan zodat senioren mee kunnen gymmen.
  • OGC start binnenkort serie golfclinics voor golfers met een niet-aangeboren beperking.
  • FC Oegstgeest kocht extra voetbaldoeltjes zodat meer voetballers met een beperking (G-sporters) mee kunnen doen.

Heeft u ook een goed idee om mensen te laten sporten en bewegen, en komt u daarvoor geld tekort? Kijk dan eens op de webpagina van de subsidieregeling lokaal sportakkoord om te zien of uw idee in aanmerking komt voor subsidie!

Misschien dat uw idee niet in aanmerking komt voor subsidie, of dat de gemeentelijke bijdrage niet genoeg is. Goed om te weten dat er ook diverse subsidiemogelijkheden zijn vanuit de provincie Zuid-Holland. Vaak kunnen deze subsidies gezamenlijk worden ingezet om aan voldoende budget te komen!

Neem daarom een kijkje op de website Provincie Zuid-Holland (zuid-holland.nl).
Er zijn regelingen voor:

Voor hulp bij het aanvragen denkt de gemeente graag met u mee. Bel daarvoor op werkdagen tussen 09.00 en 12.00 uur naar telefoonnummer 14071 of mail naar sportakkoord@oegstgeest.nl.