Donderdagavond ontving Emile Jaensch 15 bewoners op het gemeentehuis die hun huis gastvrij hebben opengesteld voor Oekraïense vluchtelingen. Bij het bedankje dat vorige week door medewerkers van de gemeente is afgeleverd om alle 50 gastadressen te bedanken, was ook een persoonlijke uitnodiging van de burgemeester om elkaar te ontmoeten.

De aanwezigen vertelden elkaar over de mooiste momenten met hun gasten. Er kwamen verhalen over het heerlijke eten, de ontdekking van de zee en het plezier in de ogen van een kind. Iedereen zag het als een verrijking dat ze dit mochten, en soms nog steeds kunnen, doen. Voor veel was het ook samenbindend in hun contact met buren die met speelgoed en kleding klaarstonden. Er zijn telefoonnummers en ideeën uitgewisseld. Duidelijk was dat iedereen het samenzijn zeer op prijs heeft gesteld. De burgemeester heeft alle aanwezigen nogmaals hartelijk bedankt voor hun gastvrijheid.